Tolong.

Another random post.

Tolong ni, tolak tepi dulu pasal kita tolong orang.
Ni nak cakap pasal orang tolong kita.

Kalau kita mintak tolong kat orang, ada dua kemungkinan. Dia tolong, atau tak. Tu je. Tapi dedua kita kena bersyukur.

Sebab?

Kalau dia tolong kita, alhamdulillah, Allah beri orang bantu kita dalam hal kita.
Kalau dia tak tolong kita, pun alhamdulillah, kita diberi peluang berdikari, jadi berani hadapi risiko. Takkan sebab orang taknak tolong kita, kita terus berhenti buat satu satu benda tu kan?

Ni apa punya random aku pun tak tau lah.

0 juri & hakim: