Mati.

Tb tweet sendiri pasal mati.

Kalau dulu, kalau dulu lah. Kalau dulu, marah jugak lah bila orang cakap pasal mati. Mati yang kalau takde kaitan dengan kita takpe lagi. Tapi kalau mati tu berkaitan dengan diri sendiri, agak lah marah.

Tapi sekarang dah tak kisah orang cakap camtu. Kalau member or family sendiri cakap camtu dah tak kisah dah. Sebab? Setiap yang hidup akan merasai mati. Mati itu pasti. Kalau orang cakap aku dah nak mati ke mende, inshaaAllah aku tak kisah. Sebab orang yang cakap camtu pun akan mati jugak suatu hari nanti (lol). Cuma bila waktu kita mati tu je kita tak tahu. Tapi agak bengang jugak lah kalau orang cakap aku dah mati. I mean dia sebut 'dah mati' tu like helloooo you blind? Can't you see me breathing here?

Dan aku ada satu ketakutan kalau aku kena tidur sorang. Lepas je pukul 2 pagi dan kalau waktu tu aku tak dapat tidur, aku mula bayang yang aku akan mati dan takde sapa sedar aku mati. Selalunya time cuti or weekend kalau roommate aku takde baru aku terbayang camtu. 

Kalau orang tanya kenapa aku belum tidur lagi pukul 2 pagi, dan bila aku jawab aku takut, aku bukanlah takut benda ghaib (takut lah jugak ekceli, sikit.), tapi takut mati. Astaghfirullah. Aku ditimpa penyakit wahn gaknya ni.

Paroh.

0 juri & hakim: